1 ЕРЕЖЕ. Балалар арасындағы жанжалдарға әрқашан араласпау керек. Шынында да, кез-келген басқа іс-әрекет сияқты, сіз қақтығыстарды тек оларға қатысу арқылы шешуге үйрене аласыз. Балаларға осындай өмірлік тәжірибе алуға кедергі жасамаңыз. Дегенмен, ересектердің араласпауы балалардың физикалық немесе эмоционалдық әл-ауқаты үшін күрделі мәселелерге әкелуі мүмкін жағдайлар бар. Сонымен, егер жанжалдасушылардың бірі жанжалдың басқа қатысушысынан әлдеқайда жас немесе әлсіз болса және сонымен бірге олар жұдырықтарымен қарым-қатынасты анықтауға өте жақын болса, онда сіз оларды тоқтатып, жанжалды қайтадан «сөйлеу» бағытына ауыстыруға тырысуыңыз керек. Бұл екі жігіттің өзара әрекеттесу жағдайына да қатысты, олардың біреуі дәстүрлі түрде дау-дамайда жеңіліп, үнемі берілуге мәжбүр болады. Бұл жағдайда, егер сіз дау-дамайға араласпасаңыз, онда балалардың бірінде ұялшақтық пен өз қабілеттеріне, тіпті өз құқықтарына деген сенімсіздік пайда болуы мүмкін
2-ЕРЕЖЕ. Балалардың жанжалына араласқанда, мұнда кім дұрыс және кім кінәлі екені анық болып көрінсе де, ешқашан жігіттердің бірінің позициясын ұстанбаңыз. Өйткені, өзін дұрыс ұстамайтын бала үшін бұл оңай емес. Сондықтан ол сіздің жедел сотыңызды әділетсіздік пен бейтараптық ретінде қабылдайды, яғни ол сіз төреші ретінде әрекет ететін қарым-қатынасты жалғастырмайды. Жанжалдың себептерін және оның ағымын объективті түрде түсінуге тырысыңыз, әсіресе ересектер әдетте «айсбергтің» бір бөлігін ғана көреді және бұл жер үсті бөлігі әрқашан балалардың қақтығысқа қосқан үлестері мен шынайы мәселелерін бағалауға мүмкіндік бермейді.
3-ереже. Жанжалдың нақты жағдайын талдай отырып, жоғарғы судья болуға тырыспаңыз, оңшылдар мен кінәлілерді анықтаңыз және жазалау шарасын таңдаңыз. Балаларды жанжалды кім бастаса да, оқиғалардың одан әрі дамуына әрқашан екеуі жауапты болады деген ойға үйретуге тырысыңыз. Сондықтан, балалардың қарым-қатынасына араласқанда, екеуіне де сәйкес келетін қиын жағдайдан шығудың жолын қалай табуға болатынын көрсетуге тырысыңыз. «Кім кінәлі?»және» не істеу керек?».
4 ереже. Балаларға жанжалдан шығуға және жинақталған реніш пен ашудан арылуға көмектескенде, олардың жеке басына ауыспауын қадағалаңыз. Оларды ренжіткен немесе ашуландырған нәрсе туралы айтатын болсақ, олар серіктестің физикалық немесе жеке кемшіліктерін емес, іс-әрекеттері мен сөздерін сипаттауы керек. Яғни, бала басқасының аяғын басқанына немесе дөрекі жауап бергеніне шағымданған кезде рұқсат етіледі, бірақ «иә, ол аю аяқты!»немесе» ол әрқашан жүйке және дөрекі!».
5 ЕРЕЖЕ. Егер сіз өзіңіздің екі балаңыздың арасындағы жанжалды шешуге көмектесуге тырыссаңыз, онда жігіттерде олардың біреуі (кім кінәлі емес немесе кімнің кінәсі аз) сізді көбірек жақсы көретінін сезінбеу үшін күш салыңыз.