«Өзін-өзі тану» пәнінен нормативті-құқықтық құжаттар
І. «Өзін-өзі тану» пәнін басқаратын әкімшілік:
- Нормативті құжаттар — барлық нормативті актілер, бұйрықтар, Заңдар, ережелер, хаттар және т.б.)
- Есеп-қисап құжаттары – пән бойынша барлық есеп құжаттары (сапалы құрам, педагогтардың курстық дайындығы, курстық дайындықтың перспективалы жоспары, пән бойынша перспективалы жоспары, кабинет куәлігі, оқушылардың өзін-өзі ұстау ережесі т.б.
- «Өзін-өзі тану» пәні бойынша талдау құжаттары
- «Өзін-өзі тану» пәні бойынша жалпы құжаттар (байқауларға, конференцияларға қатысу, рухани-адамгершіліктәрбиелеу бойынша кезеңдік баспа, кіріс-шығыс құжаттары және т.б.)
- Нормативтік құжаттар:
— ҚР-ның Конституциясы
— «ҚР бала құқығы туралы» ҚР Заңы
— «Бала құқығы туралы» Конвенция
— жастар саясаты туралы заң(27.07.2007ж.жағдай бойынша өзгертулермен)
— 2011-2020жылдарға ҚР білім беруді дамыту мемлекеттік бағдарламасы
— «Өзін-өзі тану» пәні бойынша ҚР БМЖМС 2.3.4.01 -2010 білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты
— «Өзін-өзі тану» оқу пәнін енгізуді ұйымдастыру туралы бұйрық
— 26.12.2005ж. бекітілген «Өзін-өзі тану» кабинеті туралы ереже
— «Өзін-өзі тану» кабинетін жабдықтау жөніндегі ұсыныс
— «Өзін-өзі тану» пәні бойынша 1-11-сыныптарда типтік оқу бағдарламасын бекіту туралы 2010ж. 17-ақпандағы ҚР Білім және ғылым Министрінің №71 бұйрығы
— 2010ж. 9-ақпандағы ҚР Білім және ғылым Министрінің «2010ж. сәуірдегі ҚР Білім және ғылым Министрінің «2010 – 2011 оқу жылында ҚР Білім және ғылым Министрінің білім беру ұйымдарында қолдануға ұсынылған оқулықтар тізімін бекіту туралы» №152 бұйрығына толықтырулар енгізу туралы» №160 бұйрығы
— 2010ж. 5-сәуірдегі ҚР Білім және ғылым Министрінің «2010 – 2011 оқу жылында ҚР Білім және ғылым Министрінің білім беру ұйымдарында қолдануға ұсынылған оқулықтар тізімін бекіту туралы» №152 бұйрығына толықтырулар енгізу туралы бұйрығы
— 2010 – 2011 оқу жылы «Өзін-өзі тану» пәнін білім ұйымдарында жаппай енгізу туралы ақпарат (2010ж. 30-маусымдағы № 1 хаттама)
ІІ. «Өзін-өзі тану» пәні мұғалімдерінде
— өзін-өзі шыңдаудағы келешекке арналған жоспар
— «Өзін-өзі тану» пәні бойынша ҚР БМЖМС 2.3.4.01 -2010білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты
— «өзін-өзі тану» пәні бойынша оқу бағдарламасы
— «өзін-өзі тану»пәнібойынша сабақ жоспары
— кабинеттіңқұжаты
— әрбіроқушыныңпортфолиосы
— өзін-өзі тану мұғалімінің портфолиосы
— пәнбойыншаүнтаспалар мен бейнетаспалар
— «өзін-өзі тану» пәнібойынша дидактикалықжәнекөрнекілікқұралдар
«Өзін-өзі тану» кабинетінің жабдықталуы бойынша ұсыныстар
«Өзін-өзі тану» кабинеті әдістемелік ұсыныстар негізінде және жұмыстың мазмұнының талаптары мен пән кабинетінің құрылғылары мен безендірілуіне сәйкес жасалды. Арнайы кабинеттің болуы, оның құрылғылары мен жасақталуының өзгешелігі «Өзін-өзі тану» пәні бойынша оқу-танымдық еңбекті ұйымдастырудың нәтижесі мен сапасына айтарлықтай әсер етеді.
«Өзін-өзі тану» кабинеті –бұл тұтастай рухани-адамгершілік білімді және сабақты ұйымдастыру үшін қолайлы жағдай жасайтын өзін-өзі пәнінің оқу бағдарламасын жүзеге асыратын білім беру жүйесінің оқу-тәрбие бөлімін ұйымдастыру болып табылады:
- оқу материалын құнды көңіл-күймен қабылдауды қалыптастыру;
- ұлтаралық қатынасты дамыту;
- ойлау еңбегін жетілдіру;
- оқу сабақтарының дәстүрлі емес түрлерін ұйымдастыру;
- құрылғыларды, мульти-бейневизуальды заттарды, оқыту және дидикатикалық материалдарды кешенді қолдану .
Өзін-өзі тану оқу кабинетіне жалпы талаптар
- оқу алаңына балалар мен мұғалімнің еңбегі мен көңіл-күйін арттыратын эстетика, көркем құрылымдық (дизайн) элементтердің есебінен қолайлы психологиялық жағдай құру
- үй өсімдіктері мен гүлдердің болуы.
- терезе перделерінің немесе жалюзилердің, еденде кілем немесе алашаның болуы.
- эргономикалық, физиологиялық, санитарлы-гигиеналық, эстетикалық, психологты-педагогикалық талаптар есебімен кабинетті сәйкес жиһазбен жабдықтау
- кабинетті қажетті мулъти-бейневизуальды оқыту заттарымен, оқу және анықтама әдебиеттерімен жабдықтау • мектепке дейінгі және бастауыш сынып оқушыларында оқу үшін ойыншықтардың болуы
- Өзін-өзі тану кабинетіне санитарлы-гигиеналық жәнеэстетикалық талаптар.
Өзін-өзі тану кабинеті:
- 10-15 оқушы еркін сыйятындай, аумағы 36 шаршы метрден аз болмауы керек;
- 2-3 функциональды аумаққа бөлінуі тиіс:мұғалімнің жұмыс орыны, оқушының жұмыс орыны (белсенді жұмыс және сенім байланысы аумағы, сонымен қатар жобалық шығармашылық жұмыстарды орындау аймағы);
- уақытылы санитарлы-гигиеналық нормаларға жауап береді (жарықтану, жылу, желдеткіш, оқушылардың жас ерекшеліктеріне сай жиһаз);
- дизайнға сәйкес арнайы түске сәйкес келуі керек.
- Өзін-өзі тану кабинетін безендіру талаптары.
2.1.Өзін-өзі тану кабинетін безендіру үшін ұсынылады:
2.1.1. С.А.Назарбаеваның рухани-адамгершілік білім беру жобасы авторының қоғамдық еңбегі туралы баяндайтын стенд
2.1.2.стендте туған өлкенің табиғатын көрсететін балалардың суреттері мен фотолары
2.1.3. өзін-өзі тану сабағындағы балалардың еңбегін көрсететін сынып бұрышы, туған күн иелерін құттықтау.
2.2. оқу-тақырыптық жоспардың бөлімдерімен оқушылардың жас ерекшеліктеріне орай өзін-өзі тану кабинетінің қабырғасын безендіру.
2.2.1.мектепалды даярлық тобының балалары үшін қабырғадағы суреттерде, панноларда өзін-өзі тану пәнінің мазмұны көрінуі тиіс;
2.2.2 бастауыш сынып оқушылары үшін балалардың шығармашылық жұмыстары тольырылған стендтар мен паннолар ұсынылуы тиіс;
2.2.3. арнайы стендта өзін-өзі тану пәнінің рухани-адамгершілік бағытындағы ата-аналармен жұмыс көрінуі тиіс.
2.3.Кабинет саны:
2.3.1. оқушылардың шығармашылық жұмыстары презентациялары мен жұмыстары үшін тақталар мен флипчаткалар, магнит ұстағыш;
2.3.2 белсенді жұмыс аймағында 4-6 адамға арналған дөңгелек және доғал формадағы үстелдар;
2.3.3.оқушылар үшін жеңіл пластмасса үсталдер;
2.3.4.жоғары сынып оқушылары мен студенттер үшін офистік жартылай жұмсақ орындықтар;
2.3.5. рухани-адамгершілік жөніндегі кітапханалық, шығармашылық жұмыстар, дидактикалық және әдістемелік материалдар, бейне және бейнематериалдар, кеңсе жабдықтарын сақтайтын шкафтар мен сөрелер;
2.3.6. мүмкіндігінше музыкалық аппараттар, бейнемагнитафондар, бейнепроекторлар, бейнекамералар, компьютерлер, сандық фотоаппараттар;
2.4. жылы, ашық сары, ашық сарғыш, пілдің сүйегіндегідей түстерді қолдану.
- Өзін-өзі тану кабинетін оқу-әдістемелік қамту талаптары.
3.1. Өзін-өзі тану кабинетін оқу-әдістемелік қамту үшін міндетті түрде:
- нормативті-құқықтық құжаттар (ҚР-ның Білім және ғылым министрінің бұйрықтары, пәнді оқыту стандарты,тақырыптық жоспарлар);
- көрнекілік заттар (карталар, плакаттар, портреттер, суреттер және т.б.
- барлық деңгейдегі рухани-адамгершілік білім беру үшін оқу әдістемелік-кешен;
- сабақ жоспарының папкалары;
- дидактикалық таратпа материалдары;
- диагностика нәтижесі бойынша аналитикалық есептер;
- рухани-адамгершілік білім беруді дамыту бойынша тәжірибе алмасу семинарлары, конференциялар материалдары;
- Бейне және үнтаспалар, компьютерлікдискілер мен дискеттер;
- рухани-адамгершілік туралы мен әдістемелік әдебиеттер.1
3.2. Сабақ өткізу үшін кабинетте өзін-өзі тану кабинетінің сабақ кестесін қою.
- оқу кабинетінің жұмыс кестесі;
- жеке сабақ, кеңес беру кестесі.
3.3. Келесі құжаттар болуы керек:
- құрылғылар, әдістемелік кітаптардың, дидактикалық материалдардың көрсетілуімен кабинеттің куәлігі;
- кабинетте жұмыстың қауіпсіздік техникасы ережесі;
- нақты оқу жылына кабинеттің дайындығы туралы әдістемелік бірлестіктің шешімінің хаттамалары.
- Кабинеттің жұмысын бағалау.
- өзін-өзі тану кабинеті басқа да тәртіптегі кабинеттермен қатар смотрға қатысад (білім ұйымының жоспары бойынша);
Смотр қорытындысы бойынша ең жақсы кабинет анықталады.
Өзін-өзі тану бойынша сабақ пен сабақ сараптамасы және талдау сызбасы:
Мектепке дейінгі және бастауыш мектептегі білім беру
Құрастырушы: Чеснокова Н.П.,Қарағанды обл ББҚБА және ҚДИ
Эксперимент мақсаты: педагогтың жоспарланған нәтижесін шынайы нәтижемен салыстырып, анықтау:
1) жетістіктер мен олқылықтар себептері;
2) сабақтың құрылымын бағалау, мақсатқа жетуді көрсететін негізгі кезеңді анықтау;
3) оқыту мен тәрбиелеу түрлері мен әдістерінің таңдау тиімділігін бағалау; әдістерді қолданудың басты функциялары;
4) сабақтың жетілдіру немесе тәрбиелеу туралы қорытынды жасау.